هزاران زن مثل من
هزاران زن مثل من

هزاران زن مثل من

خانوادگی

ویروس جدید سرما خوردگی

سلام دوستان خوبم ٬ بالاخره خوب شدم۰ بعدازاینکه کمی بهتر شده بودم پسرم که از شمال اومد یک ویروس جدید گرفته بود که من هم مبتلا شدم ۰ چشمتون روز بعد نبینه از پنج شنبه تا دوشنبه یعنی ۵ روز تما حال وروز خودم نمی فهمیدم مثلا چهارشنبه قبل رفتم دکتر گوش و حلق وبینی که گوشم خوب شه که دکتر گفت گوش میانیم عفونت کرده و برام کلی اموکس کلاو نوشت که هنوزم دارم میخورم ولی از پنج شنبه احساس کردم که حالم اصلا خوب نیست شیرین عسل با دوستاش رفته بود پنیت بال نزدیک ظهر زنگ زد که پول کم اورده برم دنبالش حالا نگو گفته با ماشین بیا و من چون گوشم هم خوب نمیشنید ادرسم اشتباهی شنیده بودم پیاده رفتم اونجا که فکر میکردم دیدم پینت بالی در کار نیست و تازه فهمیدم که  اشتباه متوجه شدم بهش زنگ زدم ( البته موبایل دوستش چون خودش موبایل نداره)  قرار شد برگردم خونه و با ماشین برم دنبالشون وقتی رسیدم دیدم نشتن کنار اتوبان ستاری اومدم کنار چند بوق زدم خوشبختانه متوجه شدن چون میخواستم پیاده شم چون فاصله زیاد بود اومدن سوار شدن پدر یکی از بچه ها اومده بود و مسئول پنیت بال حساب کتاب کرده بود کسری شیرین عسل رو هم کاوه دوستش داده بود که بهش دادیم و اومدیم   دوستاش سر راه پیاده شدن و ما اومدیم خونه شیرین عسل خیلی تنهاست بخاطر همین تشویقش میکنم با دوستای مدرسه اش بره بیرون اگر به خودش باشه می شینه خونه فیلم می بینه  وایکس باکس ٬ پی اس تری بازی میکنه بچه ام کامپیوتر که نداره ۰ کامپیوترمون دربست در اختیار گنج زندگی چون تو اتاق اونه و بخاطر گربه همیشه درش بسته اس بهر حال  حالم بدتر شد ۰ همش خوابیده بودم وقتی بلند میشدم سرم گیج میرفت با این وجود پا میشدم کارهام میکردم و میخوابیدم شنبه دیدم حالم بده برای گنج زندگی اژانس گرفتم رفت ۰بگذریم که کلی غر زد نمیدونم چرا این بچه اینقدر خود خواه شده بعد از رفتن بچه ها دوباره بیحال افتادم و حتی سر وصدای مدرسه بغل خونه رو هم متوجه نشدم وقتی بیدار شدم ساعت نزدیک ده بود به اداره زنگ زدم  حالم خوب نیست تب داشتم با وجود خوردن کلداکس بازم تب میکردم صبحانه خوردم رفتم دکتر اول میخواستم زنگ بزنم به دختر خواهر بعدش فکر کرد. اونم میاد الوده میشه اژانس گرفتم رفتم دکتر دیدم  با اون حال نمی تونم با ماشین خودم برم  درمانگاه یکه اقایی هم بعد از من اومدکه بنده خودسنگ کلیه داشت شنیده بودم خیلی درد داره حتی بعضی ها میگن مثل درد زایمانه ولی کسی رو ندیده بودم بنده خدا داشت خودش میزد از شدت درد من و مریض قبل از من نوبتمون دادیم بهش رفت تو  دخترش میگفت کلیه اش سنگ سازه و هر چند وقت یکبار این مصیبت داره خدا شفاش بده نوبت من که شد دکتر وقتی حال روزم دید برام دو روزاستراحت نوشت اومدم خونه رفتنی یک خورشت قیمه بار گذاشته بودم سر راه چیپس خلالی هم خریدم  که دیگه سیب زمینی سرخ نکنم ومقداری خرید کردم اومدم خونه چقدر خوبه این مغازه ها درست روبروی خونه اس خودش نعمت بزرگیه ۰ شیرین عسل اومد  منتظر گنج زندگی شدم دیدیم دیر کرده نارها خوردیم من داروهام خوردم وخوابیدم ۰ گنج زندگی اومده بود و چون من غذارو براش تو بشقاب نکشیده بودم غذا نخورده خوابیده بود این بچه ها امروزی چرا اینقدر تنبل شدن ما وقتی میرفتم مدرسه هرکدام میامدیم خودمون غذامون میکشیدم میخوریم مادرم به بچه های کوچکتر غذا داده بود فرستاده بودمدرسه داشت به کارهاش میرسید یا استراحت میکرد من چون زودتر ازهمه میرفتم مدرسه صبح هم که بیدار میشدم مادرم خواب بود مدرسه ما سه شفته بود و از ساعت ۵/۷ کلاس شروع میشد و من باید ۵/۶ راه میافتادم که بموقع برسم یکشنبه هم دیگه حتی غذا هم درست نکردم فقط خوابیدم زنگ زدم غذا برامون  اوردن دوشنبه هم که رفتم اداره حالم خیلی بدبود از دوستام بشوخی حلالیت میخواستم گفتم مثل اینکه  خوب نمیشم دیگه ۰خوشبختانه از صبح سه شنبه کم کم احساس کردم بهترم  هنوز م دارم داروهام میخورم امیدوارم هیچکدام  از شما ها این ویروس تجربه نکنید ۰ خواهر کوچکم هم یکشنبه اثاث کشی کرد رفت که با شوهرش زندگی کنه من خیلی خوش بین نیستم ولی دعا میکنم که دچار مشکل نشن ۰دلم برای دخترش تنگ شده بهتر شدم میرم دیدنشون ۰ کارنامه بچه ها گرفتم مجموعا خوب بود البته نه انطور که من توقع داشتم ۰ باید بشینم با گنج زندگی حرف بزنم که بطور جدی درس بخونه چون چند از امتحانشون گویا دست مدرسه نیست و عمومی نمیدونم چرا امسال که باید درس بخونه مثلا کنکور داره اهل دوست و رفیق شده و همش با هم قرار میزان میرن بیرون ۰

نظرات 9 + ارسال نظر
ن یکشنبه 13 بهمن 1392 ساعت 11:18

1 - هر روز صبح به جای چای شیرین یک لیوان شیر با عسل برای جلوگیری از سرما خوردگی و سرفه خوب است مخصوصا تهران هم که هواش همیشه آلوده اس
2 - فضای اتاق اگه خشک نباشه معمولا آدم سرما نمی خوره به خاطر ایتست که شب تا صبح ما کتری را روی اجاق گاز می گذاریم
3 - خوردن شلغم پخته و خام که مملو از پنیسلین و بستن دهان و بینی برای جلوگیری از ورود هوای خشک هم خوب است
4 - متاسفانه سال آخر اکثر بچه ها دچار تنبلی می شوند و به جای اینکه از فرصت ها استفاده کنند دنبال تفریح و خوشگذرانی هستند
البته انگیزه درس خوندن هم کمی در بچه ها پایین آمده به خاطر بازار راکد کار و بیکاری

سلام اقای ن متشکر از راهنمای هاتون من یک لیوان اب میگذارم روی رادیاتور معمولا یک روز ونصفه تمام میشه الان بهتر شدم واقعا بچه ها بی انگیزه شدن با پسرم که صحبت میکردم میگه این راننده اژانس که ما رو برد تولد مهندس مکانیک بود هی میگی درس بخوان میگم پسر جان اگر راننده با سواد هم بشی بهتر از بیسوادی تو هم میگی میخوام برو انور اب پس درس بخوان که حداقل با شرایط بهتر بری مثل پسر عمه ات و خیلی های دیگه که برای ادامه تحصیل به اروپا و امریکا رفتن ولی این حرفهای ما پدر ومادرها هم مثل میخ اهنیین نرود بر سر البته خیلی هم سر به سرش نمیذارم چون هنوز یادم نرفته که نگران بودم تعادل روحی اش بهم نخوره 0

معین دوشنبه 14 بهمن 1392 ساعت 22:29 http://modjtanha.blogsky.com

سلام عکسامو دیدین پست:من
منتظر نظراتتون هم هستم

سلام اقا معین ، بله اومدم دیدم نظرم رو هم نوشتم 0 انشااله خدا برای پدرو مادرت حفظت کنه 0

ملی سه‌شنبه 15 بهمن 1392 ساعت 09:08

امیدوارم که زودتر خوب بشی

سلام ملی جون ممنون الان خیلی بهتر شدم

عسل نصیری شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 20:42

سلام عزیزم ممنونم که بفکرم بودی والا زخمم خوب نمیشه نمیدونم چرا ولی حال روحیم خیلی خوب شده الحمدلله .
شمام خیلی بد سرماخوردید من شرمنده ام چون دسترسی به نت نداشتم ازت بیخبربودم خدا رو شکر که الان خوب هستید

عسل جان ممنون از محبتت خدارو شکر که روحیه ات خوب شده انشااله زودتر خوب بشی 0

یه مامان مهربون یکشنبه 20 بهمن 1392 ساعت 11:36 http://www.nikzad.niniweblog.com

خدا بد نده زهعرا جون ای کاش پیشت بودم ازت پرستاری میکردم که مجبور نباشی کارهات رو خودت انجام بدی ، هیچی مثل استراحت سرماخوردگی رو خوب نمیکنه امیدوارم خوب خوب خوب بشی

سلام عزیزم ، واقعا استراحت خیلی مهمه تو سرما خوردگی شدید واقعا متشکرم ازت لطف داری مامان مهربون واقعا برازنده ات هست

محبوب دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت 14:01 http://fanouserah3.blogfa.com

سلام می شه همسایه شیم من که از نوشته هاتون خوشم امد

سلام متشکرم

زیتون جمعه 2 اسفند 1392 ساعت 10:27 http://zatun.blogsky.com

هرچی که سنگه مال پای لنگه ! نه !! هرچی که تلخه مال مرض قنده !!!(قسمت دوم)چرانبایدداروبخوریم !!
اثرتنیدگی مزمن [استرس یافشارعصبی بیش از30%]براندام جسمی(جدول /کارل کوپر)
اندام – حالت(فشارمزمن)
برمغز - سردرد ومیگــــــــــرن
خلق - هیجان وازدست دادن مایعات بدن
(که رنگ ادرار مایل به قرمز میگردد درحالیکه طبع تر داریم ورنگ طبیعی طبع تر مثل آب بی رنگ است باید باخوراکی های گرم وخشک طلائی کنیم )
عضلات - کشش عضلانـــــــــــــــــــــــــــــی ودرد عضلانی
برقلب - افزایش فشارخون ودرد سمت چپ قفسه سینه
ریه ها - سرفـــــــــــــــــــــــــــــه وآســــــــــــــــــــــــــــــــم

معده - سوزش سردل وسوء هاضمه وایجاد زخم معــده و...
روده ها - دل درد ویبوست یا اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهال
مثانه - تکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــررادرار وبروز علائم پروستات
اندام جنسی- نامنظم شدن وتشدید خونریزی ودردهای دوران قاعدگی و عقیمی
پوست - دانــــه های ‌پوستی و...
بیوشیمی - خستگی ‌زیاد(منبع :* زندگی بااضطراب ـ کارل کوپر و...(ترجمه : ماشاء الله مدیحی‌) ـ ص19 [قفسه 5 کتابخانه آستان قدس رضوی ]

متشکرم از اینهمه زحمت که کشیدید

زیتون جمعه 2 اسفند 1392 ساعت 10:29 http://zatun.blogsky.com

سلام
سرماخوردگی یعنی بالا بودن اسیدبدن وهیچ ربطی به اینکه کی آورده کی نیاورده ندارد
ان دوست عزیزهم که گفته شیربا عسل بخور نصفش را درست گفته !
شیرسرداست اسیدبدن را افزایش میدهد پس هنگام سرماخوردگی اصلا نباید شیربخوریم فقط عسل شربت کنیم بنوشیم کفایت میکند واحتیاج به هیچ داروئی ندارد چون دارو سبب مسدود شدن چشمه های ترشح هورمون شادی (انکفالین)درمغزمیشه وسبب بیماری روانی افسردگی ما می گردد

متشکرم

زیتون جمعه 2 اسفند 1392 ساعت 10:33 http://zatun.blogsky.com

اگرمیخواهی بدانی چه میزان اسبدبدنت بالا است
قدووزنت را بگو
ایا پوستت چرب است ؟
ایاکف پا اغلب یخ است ؟
ایا یبوستی هستی یعنی کمتراز2مرتبه درروز مدفوع داری؟
ایا سفیده چشم شما مایل به زرداست؟
ایا ادرار شما زرد مایل به قرمز است ؟
ایادهان یا معده شما ترش میکند؟
بعدبراساس اینها خوراکت را تنظیم میکنی وهروقت اسیدبدنت بالا رفت فوری می دانی چی نخوری تا اسیدوباز متوازن بشه
پیغمبروائمه شیررا شب می خورده اند وکنارش خرما که گرم وخشک است تا اسیدوبازبدنشون متوازن گردد

سلام دوست خوبم متشکرم از اینکه اینهمه زحمت کشیدی و این مطالب مفید برام نوشتی اومدم وبلاگت بطور کامل خوندم 0 در جواب سوال یک باید بگم قدم 157 و وزنم 56 کیلو و پوستم مختلط 0 کف پام بیشتر گرمه 0 یبوست هم ندارم 0چشم هم زرد نیست 0 ادرارم هم زرد کم رنگ که فکر میکنم بعلت کم اب خوردن 0 گاهی خیلی کم پیش میاد که ترش کنم 0

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد