هزاران زن مثل من
هزاران زن مثل من

هزاران زن مثل من

خانوادگی

هفته های اخر بهمن ماه من و پسرهام

سلام دوستان عزیز، از  غیبتی که داشتم از همگی عذر میخوام . این روزها خیلی کار دارم هم اداره هم خونه . دیگه نمیدونم این دوهفته که همش درگیر ثبت نام کنکور گنج زندگی بودم . شیرین عسلم که کلاس تقویتی  اش شروع شده فیزیک و شمیی را هم به ریاضی و عربی اضافه کردم . کارنامه ترم اولش نسبی بود . بهش میگم بیا تغییر رشته بده علوم تجربی بخوان میگه نه ریاضی وفیزیک میخوام ادامه بدم . همش هم قول میده  بیشتر درس بخوانه ولی خبری نیست -تو این مدت یکبار هم سرمای سختی خورد که باعث شد بنیه اش هم ضعیف شه.  شد قوز  بالای قوز

گنج زندگی دیروز تو امتحان رانندگی قبول شد و خیالم راحت شد. چون اون پدر بی فکرش ماشین فولکس گلش داده بهش و این هم گاهی سوار میشه میره بیرون . این مرد غیر از دردسر مثل اینکه کار دیگه ای بلد نیست حالا بماند که با سرایدار صحبت کردم با صاحب یکی از واحدها که پارکینکش خالیه  هماهنگ کرده ماهی  مبلغی بهش بدیم تا ماشین بذاریم اونجا .

گنج زندگی میگه پدرم با چند نفر دیگه که اون خانم خوبه تلکه شون کرده هماهنگ شده رفتن شکایت کردن ازش و میگفته که رفتم تو تانگویه خانمه و یکنفر که برای اون خانم کامنت گذاشته بوده شبیه یک خواننده اون ور ابیه . پیغام دادم فکر کنم تو هم زنت رها کرده ، این خانم مبتونه تو رو هم تلکه کنه مثل من ، حالا اصل داستان چیه نمیدونم ( البته علاقه ایی هم ندارم گفتم شاید خوانندگان عزیز بخوان از احوال همسر قدیم بنده اگاه بشن نوشتم) . چند روز پیش هم گنج زندگی اومده میگه مامان این بابام عاقل بشو نیست .من ازش ناامید شدم گفتم مادر من همون سه سال پیش ازش ناامید شدم .حالا چی شده میگه پسر عموم میگه که تو شهرک غرب دیدتش رفته سلام وعلیک کنه دیده یک خانم عقب ماشینش نشسته . حالا به من میگه میرم دندونم درست میکنم بهش گفتم مادر جان اینکه خانمه عقب نشسته بوده . شاید بابات پول کم اورده رفته اژانس کار میکنه یا یک اشنای قدیمی بوده ( مثبت اندیشی من داشته باشید) .

 تو این مدت  عروسی نوه دایی ام بود رفتم با مادر وخواهرهام  که خوش گذشت اولش میخواستم نرم ولی خوب شد رفتم. اقای داماد 23 سال پیش که متولد شده بود دیده بودم و الان برای خودش مردی شده بود قبلا ادم رشد بچه های فامیل میدید ولی الان دیگه اینطوری شده .

 یک پنج شنبه هم تولد دنیا دختر خواهرم بود که رفتم حالا رفتن واومدنش هم کلی ماجرا داشتیم دوتا از دختر های خواهرم هم قرار بود با من بیان من و شیرین عسل ساعت 5 ونیم اومدیم پارکینک دیدیم ریموت پارکینک تو ماشین نیست فهمیدم دست گنچ زندگیه زنگ زدم  معلوم شد تابیاد یک ربع طول میکشه این وسط هم دختر خواهرم میگفت یک اژانس بگیریم بریم خلاصه نیم ساعت شد پسرم نرسید . یک ماشین اومد داخل پارکینک و ما هم سوء استفاده کردیم اومدیم بیرو ن و زنگ زدم به پسرم که ریموت بذار رو جا کفشی و بره .  تو تولد هم خوب بود خوش گذشت دیدن دختر کوچولو ها که همکلاسی دنیا بودن و رقصیدن و شادیشون  احساس خوبی بهم داد فقط طفلکی شیرین عسل رفت تو اتاق تنهایی با موبایلش سرگرم شد اخر تولدم دختر خواهر حالش بد شد گویا از صبح داغ بوده بعد از رفتن همه دوستاش و اومدن باباش شروع کرد به گریه کردن باباش هم برداشت بردش دکتر و ما هم اومدیم خواهرم که مجرد ما اومد من مثلا اومدم بلد بازی در بیارم اوفتام تو کوچه پس کوچه خواهرم بهم گفت چه خوب اینجا ها رو بلدی گفتم صداش در نمیارم اتفاقا اصلا نمیدونم داریم کجا میرم نهایتا  رسیدیم به یک جایی که زده بود همت  پیچیدم دور برگردان چشمتون روز بعد نبینه افتادم تو تونل توحید دیدیم دارم بجای شمال ، جنوب میرم خوشبختانه زود یک دور برگردان بعد از تونل پیدا کردم و برگشتم رو بشما ل   خوشبختانه دوران دبیرستان میرفتم مدرسه فاطیمه تو رودکی و اون منطقه رو بلد بودم و یادی از دوران دانش اموزی هم شد و بالاخره اومدیم یادگار امام و برگشتیم خونه . حالا اگر ستاخارن مستقیم هم میامدم پایین و از فلکه صادقیه میامدم مسلما خیلی زودتر میرسیدم . تصمیم گرفتم یک جی پی اس گویا برای ماشین بخرم .  تا اگر میسر ی که بلد نیستم رفتم کمکم کنه .

 دوستان خوبم من کارشناسی ارشد رشته مشاوره ثبت نام کردم هر چی  دنبال منابع میکزدم کمتر از 500 هزار تومان نیست اگر در این  مورد اطلاعاتی دارید لطفا کمکم کنید

درد دل کوچولو با دوستان

سلام دوستان خوبم ، به روزهای بهمن ماه رسیدیم . امروز با دوستام صحبت میکردیم که چقدر امسال زودگذشت و باید برای خونه تکانی اماده شیم . خوب دیگه عمرمون چه خوش و چه ناخوش داره میگذره . من هم مثل بقیه مادرها وقتم علاوه بر سرکار اومدن به رسیدگی به امور گل پسرهام میگذره . با گنج زندگی هرچی حرف میزنم که بیاد بریم این ترم دانشگاه ثبت نام کنیم فایده نداره میگه مهر میرم. میخوام خودم برم اسمش بنویسم می بینم اگر نخواد بره فایده ای نداره . از اون ور میگم فکرات بکن اگر نمیخوای درس بخوانی بیا برو سربازی . میگه عمرا من سربازی نمیرم خلاصه که با این پسر ماجرا داریم. خودم برای فوق لیسانس ثبت نام کردم اگر وقت کنم بخونم .از طرفی یک مقدار امتیاز دادن شاید بعد از عید خودم بازنشسته کردم واقعا دیگه نمی کشم . بچه هام هم که اصلا کمک نمیکنن . شیرین عسل هم تقریبا خوبه .گاهی عصبانی میشه و غیر قابل تحمل که اونم بخاطر سنش هست اونم دوران بلوغ میگذرونه . یک لحظه قربون صدقه ادم میره یک لحظه هم سر یک چیز بیخودی بشدت عصبانی میشه واقعا بزرگ کردن پسرا خیلی سخته اونم دست تنها برام دعا کنید. این بچه ها با کمک خدا به سرانجام برسونم.

آرام بخش‌های طبیعی


آرام بخش‌های طبیعی
آرام بخش‌های طبیعی,داروهای گیاهی,داروهای گیاهی آرامبخش,داروهای گیاهی اعصاب
زمان هایی هست که آدم احتیاج به چیزی دارد که آرامش را به او برگرداند. بعضی ها ورزش های ملایم مثل یوگا انجام می دهند. بعضی ها قرص های شیمیایی می خورند و بعضی دیگر از طبیعت برای گرفتن آرامش استفاده می کنند.

 از زمان های قدیم، حضور در طبیعت، مثلا برای باغبانی و خاکی شدن دست ها، یا تنفس هوای خوشبوی گیاهان به عنوان فعالیت های آرامش بخش شناخته شده، خواص آرامش بخش گیاهان و خوراکی ها برای کاهش استرس و اضطراب هم خیلی وقت است که کشف شدند. می خواهیم چند گیاه آرامش بخش را به شما معرفی کنیم، تا از این به بعد برای رفع استرس هاتون از جادوی طبیعت استفاده کنید.

سنبل الطیب
از گیاه سنبل الطیب از قدیم به عنوان آرامش بخش و برای رفع بی خوابی استفاده می شود قسمت اصلی مورد استفاده این گیاه ریشه های آن است که بوی خاصی دارد. جدا از مصارف سنتی سنبل الطیب که با له کردن و جوشاندن ۵ گرم از ریشه آن انجام می شود، این روزها از ریشه های این گیاه نیز در صنایع داروسازی به شکل قرص، کپسول و قطره استفاده می شود که مصرف آن را راحت تر می کند. چیزی که باید درباره سنبل الطیب توجه کنیم این است که نباید به مدت طولانی آن را مصرف کرد. بعد از دو، سه هفته مصرف، برای یک یا دو هفته مصرف آن را باید قطع کنیم.

رزماری
از قدیم از برگ های معطر رزماری به صورت دم کرده به جای یک آرامش بخش طبیعی استفاده‌می شد. کافی است ۵ گرم از این گیاه را خرد کنید و بعد در یک لیوان آب جوش بریزید و ۲۰ دقیقه روی بخار قرار بدهید. بعد از صاف کردن، دمنوش رزماری تون آماده است. البته فرآورده هایی با شکل های مختلف از این گیاه تولید می شود که مصرف آن را ساده تر می کند.

گل ساعتی
گل های گیاه گل ساعتی بخشی از این گیاه است که به عنوان آرامش بخش از آن استفاده می شود این گیاه از قدیم به عنوان آرامش بخش و خواب آور معروف بوده است. می توان فرآورده های مختلف این گیاه را تهیه کرد یا به روش سنتی، ۷-۵ گرم از گل های خشک آن را به صورت دم کرده استفاده کرد. نکته مهم راجع به گل ساعتی این است که فرآورده های این گیاه هم نباید به طور طولانی و ممتد استفاده شود چون می تواند وابستگی ایجاد کند.

بادرنجبویه
بادرنجبویه از خانواده نعناع هاست که شباهت زیادی به نعناع دارد اما برگ هایش نازک تر و بوی بهتری از نعناع دارد. این گیاه خواص زیادی دارد به عنوان مثال ضدویروس، ضدآلزایمر، ضد نفخ و درد و اسپاسم است، اما یکی دیگر از ویژگی هایش آرامش بخشی و رفع کننده بی خوابی است. هنوز فرآورده صنعتی این گیاه در ایران تولید نشده ولی می توان روی ۵ گرم از برگ آن یک لیوان آب جوش ریخت و بعد از ۱۵ دقیقه انتظار برای دم کشیدنش آن را نوشید.

استوقودوس
استوقودوس هم از خانواده نعناع هاست و از بوی آن در صنایع عطرسازی خیلی استفاده می شود. این گیاه خواص زیادی دارد که یکی از آن ها آرامش بخشی و رفع بدخوابی است.

علف چای
علف چای قوی ترین گیاه ضدافسردگی است که ارتباطی با گیاه چای معمولی ندارد، اما به خاطر این که علف هرز مزارع چای است به این اسم معروف شده است. این گیاه بیشتر از ده سال است که در صنایع دارویی به صورت قطره به نام هایپیران در حال تولید است. داروهای مشابه آن هم در سرتاسر دنیا در بیشتر از صد کارخانه داروسازی تولید می شود و پرمصرف ترین داروی گیاهی در ده سال اخیر جهان به حساب می آید. اثرات مهمی که قطره هایپیران می گذارد: ضداضطراب و دلهره، رفع بدخوابی، ضدرخوت و سستی، مسکن درد و ضدمیگرن است.